Delfinsafari, Azorerna

Vi var ute och åkte gummibåt en halvdag och simmade med delfiner! Eller egentligen så låg vi och guppade i vattnet och tittade på dom när dom simmade. När vi åkte med båten simmade dom med och hoppade, jag såg tillochmed två st som hoppade och snurrade! När vi stannade och hoppade i var det inte lika intressant att vara runt båten så då simmade dom iväg. Men sen frågade jag han som körde båten om jag fick åka brevid när han körde, så jag hängde i ett handtag och då hade jag massa delfiner runt mig!  Jag har även laddat upp några filmer på min youtubesida, det är bara söka efter mig. TrasanW heter jag där.


Fick våtdräkter och flytvästar innan vi gick på båten.

Första doppet!





Så här nära båten var dom!

På väg i igen.







Älskar den här bilden! Det är Cissi som har lyckats väldigt bra!

Härlig dag, även om jag helst skulle velat vara närmre delfinerna längre.
På vägen hem såg vi även flasknosdelfiner, men dom badade vi inte med. Dom såg vi bara komma upp till ytan ibland.

Kommentarer
Postat av: Linda

WOW!! Vad avis man blir när man ser så fina bilder, måste ha känts mäktigt att få komma så nära dem?

2010-09-10 @ 13:02:53
URL: http://www.lindashundtjanster.com
Postat av: Trasan

Ja, det var det! Och höra ljudet under vattnet. =)

2010-09-11 @ 06:45:41
URL: http://sandrawaessman.blogg.se/

Skicka ditt meddelande här

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0