Valparaiso och Vina del Mar, Chile

Vi åkte ut till kusten en dag. Det var fint hela vägen dit, men hemvägen sov jag mest. Först åkte vi till Valparaiso och gick runt i stan. Sen åkte vi bort till Vina del mar och åt, sen kollade vi på sjölejon och pelikaner!


Stannade på en utkiksplats på vägen. Det är verkligen kaktusar överallt!


Åkte förbi massor med vingårdar, men vi hade valt bort att åka in till en.


Valparaiso med sina färgglada hus!


Vi åkte iaf en "linbana". Ganska kort dock..


På väg in till Vina del mar. Klockan gör dom om flera ggr per år, så åker jag dit igen kommer den se annourlunda ut!


Sjölejon, pelikaner och jag!


Inzoomat, här ser man hur många dom är!


Jag köpte kanderade jordgubbar. Lite mycket kandering men det var gott! Stilla havet i bakgrunden.


Vi stannade till vid en av de två enda påskö-statyer som finns utanför Påskön. Den andra finns i London.

Och vet ni vad? Imorrn åker jag tillbaka till Chile!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0