Jorå. Eller neerå.

Listan är inte det viktigaste just nu. Inget annat på internet heller för den delen. Jag gick hem tidigt från jobbet idag eftersom vi var klara. Packade lite, sen gick jag till en park och la mig i skuggan och läste. Efter ett tag satte jag mig i solen på en bänk. Det var så in i hel***e varmt så jag gick 20 min tidigare än tänkt till hotellet!
Har varit på middag med de jag jobbade med förra gången och denna gången jag var här. Satt i bara skjorta och tyckte det var lite kyligt... När jag åkte hem såg jag att det var 18 grader.. Hur fan ska jag klara mig när jag kommer hem på Lördag??!?!?

Jag längtar hem lite. Men egentligen inte! Det är kallt, jag ska hem till jobbet jag gjort lite för länge nu och jag har nog gjort mer här än vad jag gör hemma...
Men jag saknar min bil. (Försökte få tag i mamma så hon kanske kunde hämta den redan på fredag, men hon svara inte. Igen.) Jag är lat, ja. Men min bil är som min kompis! Jag saknar "honom". Jag saknar ofta min bil när jag åker nånstans. Jag saknar svensk tv. Jag saknar att kunna sätta på kranen och dricka rakt ur. Saknar att ha alla mina kläder och skor på ett ställe, även om det jag har med mig är mer än nog. Saknar att kunna "slänga in en tvätt" när det behövs. Saknar att kunna koka snabbmakaroner eller ägg en dag om jag inte orkar laga ordentlig mat. Saknar mest de alldagliga sakerna i livet som man tar för givet.
Sen saknar jag såklart mina vänner. Men det kan ju gå mer än tre veckor innan vi ses så det är inte så farligt än. (Sandra the workoholic. Sandra the globetrotter.) Jag har Facebook, msn, mail och telefon. Dont get me wrong here, my friends means a lot to me!

Men Facebook tvättar inte mina kläder och kokar makaroner åt mig.

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0