Listan: Vad är kärlek?

Kärlek kan vara så mycket. Jag tror att den största kärleken är förälder till barn, men det kommer jag kanske aldrig få veta. Vet inte om jag vill ha barn.

Men kärlek mellan två människor. Det kan vara en relation där båda älskar och respekterar varandra. Det kan vara ett stormigt förhållande där man gör slut och blir tillsammans om vartannat. Det kan vara kärlek till någon man aldrig kan få.

Jag vill helst ha det första. Jag vill veta att jag är den enda, och veta att han är den jag vill dela resten av mitt liv med. Jag vill ha känslan av att man är väntad, välkommen och saknad. Jag vill sakna, känna känslan av när den jag ska dela mitt liv med kommer hem.

Men jag är rädd för kärleken. Det är både positivt och negativt. Som en släkting sa för några dagar sen: "Du kommer aldrig vara den som älskar mest, därför kommer du aldrig känna dig lämnad. Men du kommer missa saker för att du är rädd." Sant. Jag hoppas jag kan få bort den känslan och våga, jag vet ju hur bra kärleken kan få en att må. Den känslan vill jag kunna känna igen. För det är väl kärleken som är det viktigaste här i livet? ;)

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0