Meh Åh....

Jag får inte vara ifred nån gång alls med den här lilla katten Alice. Från det jag kommer hem är hon på mig. Det är jättegulligt men lite frustrerande för mig att aldrig få vara ifred! Tänk er en sköööön dusch... Och så kommer en katt och tar ditt äckliga hår du tappat och springer iväg. Tänk dig lite tid vid datorn, msn, facebook, skriva på bloggen... Då kommer en katt och lägger sig i ditt knä eller börjar bita i mattan. Eller dra ner saker från kyldörren. När du somnat och sover gott, då kommer en katt och nosar dig i ansiktet. Eller biter dig i fingrarna. När du kommer innanför dörren med kassar eller väskor, då springer en katt framför fötterna så du nästan ramlar. Så fort du ställer dig vid diskbänken, även om du bara ska dricka lite vatten, då kommer en katt som en kanon och jamar som att hon aldrig fått mat i hela sitt liv... (Det här är inte bara ibland. Det är hela tiden!)

Om hon skulle bo här skulle hon definitivt behöva en kompis. Men lilla Alice ska hem till sin nya matte imorgon. Det kommer såklart bli tomt, vad jag än skrivit här ovanför.




Mina två katter som bor i mammas större lägenhet nu. I full action!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0