Det här med valet....

Sitter och kollar på alla mina sidor jag brukar kolla på, lyssnar på youtube och funderar på valet.

Vad ska man rösta på? Sticker inte under stol med att jag röstat på sossarna och miljöpartiet förut. Tror jag har röstat blankt nån gång i kommunalval. Men just nu känns det som att jag inte har en aning om hur jag ska rösta. Jag försöker tänka på partiernas ideologi, inte sakfrågor. Då är sossarna för mig. Men å andra sidan så har moderaterna gjort bra saker för mig, just nu, i detta skede i livet. Jag är inte sjuk, jag jobbar och nån dag kanske jag vill öppna eget.

Men vad händer om jag blir sjuk? Ska jag då enligt moderaterna ut i arbetslivet fast jag kanske inte kan? Ska jag leva på 2500kr i månaden efter räkningar? Ska jag inte kunna gå till läkaren för att jag inte har råd med det? Eller inte gå till tandläkaren varje år för att pengarna inte räcker till?

Med sossarna är det lite för slappt kanske. Ska jag behöva betala för människor som sitter hemma och inte vill jobba? Medans jag sliter och jobbar extra för att kunna resa, köpa saker jag vill och äta ute varje dag om jag känner för det? Sen är det klart det finns människor som vill jobba men inte får ett jobb. Det är inte dom jag pratar om.

Men ska jag tänka på mig NU eller min framtid? Eller både och? Det är ju ett nytt val om fyra år..

Är det någon som kan ge mig lite tips om hur jag ska rösta? Några bra argument för eller emot något parti... Och vad tycker ni, vad ska ni rösta på och varför?

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0